Przejdź do głównej zawartości

Genetycznie ocalony organizm: W kierunku rozwiązania problemu nagłej śmierci dębu

 Nagła śmierć dębów, powodowana przez patogen Phythophthora ramorum, jest jedną z najbardziej niszczycielskich ekologicznie chorób lasów w Ameryce Północnej, odpowiedzialną za śmierć milionów dębów i tanoaków wzdłuż wybrzeża.

Od stycznia 2022 r. Rodzinny Kapitał Opiekuńczy przez iPKO i Inteligo

 Od 4 stycznia 2022 r. PKO Bank Polski umożliwi swoim klientom składanie wniosków o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy bezpośrednio przez serwisy bankowości elektronicznej: iPKO oraz Inteligo. „Zależy nam na tym, aby złożenie wniosku o RKO było jak najprostsze dla rodziców i opiekunów” - podkreśla Iwona Duda, wiceprezes PKO BP, kierująca pracami zarządu.

Rodzinny Kapitał Opiekuńczy to rządowe wsparcie na drugie i kolejne dziecko w wieku od 12. do końca 35. miesiąca życia. Świadczenie, które wchodzi w życie 1 stycznia 2022 r., będzie przysługiwać bez względu na dochód i będzie wypłacane co miesiąc.

O sposobie wypłaty zdecydują rodzice, deklarując, czy chcą otrzymywać 1000 zł przez 12 miesięcy, czy 500 zł przez 24 miesiące. Łączne wsparcie, które może otrzymać rodzina, to 12 tys. zł na jedno dziecko.

Realizacją Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego, czyli przyznaniem i wypłatą świadczenia, zajmie się Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Od 1 stycznia 2022 r. wnioski w sprawie przyznania świadczenia będzie można wypełnić na Platformie Usług Elektronicznych ZUS, dokąd klienci PKO BP zostaną przekierowani z serwisu internetowego iPKO lub Inteligo.

Od 4 stycznia 2022 r. klienci będą mogli już składać wnioski bezpośrednio przez oba te serwisy.

„Cieszę się, że po raz kolejny możemy umożliwić naszym klientom załatwianie spraw urzędowych przez bankowość elektroniczną, bo to dla nich wygoda i oszczędność czasu. Zależy nam na tym, aby złożenie wniosku o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy było jak najprostsze dla rodziców i opiekunów” - powiedziała wiceprezes Duda.

Klienci PKO BP, na mocy porozumienia z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, korzystają z e-usług ZUS już od 5 lat.

PKO BP jako pierwszy umożliwił klientom korzystającym z serwisów bankowości elektronicznej składanie wniosków w programie „Rodzina 500+”. Klienci PKO BP złożyli do tej pory około 2,5 mln wniosków w programie „Rodzina 500+”. Składają również wnioski o „Dobry Start”.

Jak zaznaczyła wiceprezes, „PKO Bank Polski od początku aktywnie uczestniczy w budowie cyfrowego państwa i jest liderem wprowadzania przyjaznych oraz bezpiecznych rozwiązań, które pomagają obywatelom w szybkim i łatwym dostępie do usług e-administracji”.

PKO BP był również pierwszym bankiem, który umożliwił klientom zakładanie Profilu Zaufanego wraz z elektronicznym podpisem, który potwierdza tożsamość w systemach e-administracji. W 2019 roku bank został też pierwszym dostawcą e-Tożsamości.

Dzięki temu klienci zyskali nie tylko możliwość prostszego i wygodniejszego logowania się do systemów administracji, ale też zdalnego załatwiania spraw urzędowych.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Przedszkola i szkoły mogą otrzymać grant na dodatkowe inwestycje. Na placówki oświaty czeka wsparcie z programu „WzMOCnij swoje otoczenie”

  Polskie Sieci Elektroenergetyczne prowadzą działalność na terenie 1 tys. polskich gmin, do których sukcesywnie kierują wsparcie finansowe, m.in. w ramach programu „WzMOCnij swoje otoczenie”. Samorządy mogą się w nim  starać  o grant w wysokości 20 tys. zł na realizację projektów, które przysłużą się całej społeczności. Tylko w tym roku w gronie podmiotów, które skorzystały z takiego wsparcia, znalazło się ponad 40 placówek edukacyjnych, którym grant PSE pozwolił sfinansować potrzeby przekraczające ich budżety.